Od czasu debiutanckiej EP-ki Safetree (2007) i pierwszego pełnego albumu Identity (2009) norweski kwintet Airbag stopniowo zdobywał fanów na całym świecie dzięki filmowym pejzażom dźwiękowym, porywającym melodiom i ponadczasowym kompozycjom. Teraz, po 16 latach i pięciu albumach studyjnych, Airbag powraca z pierwszym oficjalnym albumem koncertowym, nagranym podczas porywającego występu zespołu w Poppodium Boerderij w Zoetermeer w Holandii, w 2024 roku. Ten podwójny album CD i zarazem podwójny winyl, zatytułowany Dysphoria, ukaże się 21 listopada i zaprezentuje zespół w najlepszym wydaniu – z surowym, wciągającym i oszałamiającym brzmieniem. Nagrania zostały starannie zmiksowane, aby zachować atmosferę i autentyczność koncertów na żywo.
Pierwszym utworem z albumu jest koncertowa wersja piosenki Erase, o której tak pisze zespół: Erase było pod wieloma względami centralnym punktem trasy koncertowej „A Century of the Self”. Odzwierciedlał zarówno tematykę koncertów, jak i potężną energię występów oraz brzmienie zespołu. Był to również dla nas prawdziwy punkt kulminacyjny, kiedy wszystkie światła zmieniały kolor na czerwony, a z głośników rozlegało się złowieszcze echo, po którym następował grzmiący bas. Ta wersja na żywo jest prawdziwym rockowym kawałkiem i naprawdę słychać, jak dobrze bawiliśmy się na scenie!
Bjørn Riis tak wyjaśnia, dlaczego Airbag teraz zdecydował się na album koncertowy: dorastając i słuchając wszystkich klasycznych albumów koncertowych, z czasem nagranie takiego własnego krążka stało się dla nas czymś naprawdę wyjątkowym. Nasi fani od lat prosili nas o album koncertowy, więc jest to naprawdę coś specjalnego dla nich i decyzja o nagraniu go w Poppodium Boerderij w Zoetermeer w Holandii była łatwa. W 2010 roku zagraliśmy tam nasz pierwszy zagraniczny koncert i wracaliśmy tam tak wiele razy, że miejsce to stało się dla zespołu drugim domem. Koncerty Airbag to bombardowanie zmysłów intensywnym dźwiękiem, światłami i projekcjami filmowymi. Wspólnie z naszym wieloletnim współpracownikiem i inżynierem dźwięku, Vegardem Kleftåsem Sleipnesem, chcieliśmy uchwycić pełnię wrażeń związanych z oglądaniem i słuchaniem nas na scenie. Jesteśmy niezwykle zadowoleni i dumni z rezultatu. Jest to świadectwo obecnej formy zespołu i składu.
Okładkę zaprojektował Asle Tostrup, a na basie zagrał Øystein Sootholtet, zaś na klawiszach Simen Valldal Johannessen.